«Kommunikasjon og formidling» 14h_2 Grafisk design 3
Hovedprinsipp: Tirsdager 2. økt 13.00-16.00 Onsdager 1. og 2. økt 9.00-16.00
Gult avmerket = Obligatoriske møter. Lysgul = dedikert til Design 3/ arbeid med oppgaven/ veiledning.
Detaljplan. Det blir et tett program med korte små input, møter og oppgaver. Andre arbeider får vente til kvelden! Planen detaljeres/oppdateres underveis.
Uke 35: Tirsdag 26. august, økt 2: • kl. 13.00: Kommunikasjon og formidling. • Intro om visuell kommunikasjon og om opplegget i «Design 3» i dette semesteret. • Kortoppgave Allergi «plakativt/fokusert». Onsdag 27. august, økt 1: • Arbeid med oppgaven Onsdag 27. august, økt 2: • Frist oppgave: klokka 14.00. • Samtale ut dagen
Uke 36: Tirsdag 02. september økt 2: • kl. 13.00: Redaksjonell design. • Fagintro «Idéarbeid/Visualisering/stoffvinkling» • Kortoppgave Organdonasjon «velge, vinkle, vekke interesse». Onsdag 03. september, økt 1: • Arbeid med oppgaven, individuell veiledning. Onsdag 03. september, økt 2: • Arbeid med oppgaven, individuell veiledning.
Uke 37: Tirsdag 09. september, økt 2: • Frist oppgave: klokka 13.00. • Samtale ut dagen.
• Delemne 03. Seminar. Onsdag 10. september, økt 1: • Seminar med Asgeir Olden fra Institutt for journalistikk. Om «storytelling» og den gode historien. Om journalistisk tenkning og om titler, ingresser, tekster, bilder... Teori, eksempler, praksis.
Onsdag 10. september, økt 2: • Seminar med Asgeir Olden fra Institutt for journalistikk. Om «storytelling» og den gode historien. Om journalistisk tenkning og om titler, ingresser, tekster, bilder... Teori, eksempler, praksis.
Uke 38: Tirsdag 16. september, økt 2: • kl. 13.00: Individuell arbeid med oppgaven. • kl. 17.00: Frist emneforslag, mail til Josef@Leupi.no Onsdag 17. september, økt 1 og 2: • Korte, individuelle samtaler om temaet ditt, mulige vinklinger etc..
09.00-09.25: Sverre Brand 09.30-09.55: Lisa Winter
Onsdag 17. september, økt 2: • Korte, individuelle samtaler om temaet ditt, mulige vinklinger etc..
Uke 39: Tirsdag 23. september, økt 2: • Individuell veiledning etter oppsatt timeplan. Onsdag 24. september, økt 1: • Arbeid med oppgaven/presentasjon. Onsdag 24. september, økt 2: • kl. 12.00: Frist oppgave-innlevering pr mail. • kl. 13.00: Felles presentasjon/samtale rundt ut dagen.
Uke 40: Ingen undervisning i grafisk design denne uken. (Timene overtas av Runes og Alans prosjekter). OBS: Infografikk-bolk i uke 41 istedet!
Uke 41: • Delemne/oppgave 05 «Formidling/infografikk» Tirsdag 07. oktober, økt 2: • kl. 13.00: Formidling/Infografikk. >>Intro og >>oppgave. Onsdag 08. oktober, økt 1: • arbeid med oppgaven. Tema/datagrunnlag/visualiseringsidéer. • Individuell veiledning. Onsdag 08. oktober, økt 2: • arbeid med oppgaven. Tema/datagrunnlag/visualiseringsidéer. • Individuell veiledning. Torsdag 09. oktober, økt 1 (!): • Frist tema, datagrunnlag og visualiseringsidéer: • Klokka 09.15: Felles presentasjon på storskjerm: Torsdag 09. oktober, økt 2 (!): • Arbeid med oppgaven/individuell veiledning.
Uke 42: Tirsdag 14. oktober, økt 1 (!): • arbeid med oppgaven • Individuell veiledning etter oppsatt timeplan:
09.00-09.45: Karoline 10.00-10.45: Synne
Tirsdag 14. oktober, økt 2: • arbeid med oppgaven • Individuell veiledning etter oppsatt timeplan:
15.00-15.45: .......... 16.00-16.45: ..........
Onsdag 15. oktober, økt 1: • arbeid med oppgaven • Individuell veiledning etter oppsatt timeplan:
09.00-09.45: .......... 10.00-10.45: Sepehr
Onsdag 15. oktober, økt 2: • arbeid med oppgaven • Individuell veiledning etter oppsatt timeplan:
15.15-16.00: Line
Uke 43: Tirsdag 21. oktober, økt 2: • arbeid med oppgaven • Individuelle samtaler:
15.00-15.45: .......... 16.00-16.45: ..........
Onsdag 22. oktober, økt 1: • Arbeid med oppgaven og presentasjonen.
Onsdag 22. oktober, økt 2: • Frist oppgave: 1. Datafilene (pdf/png/jpg) levert senest kl 12.30. 2. Print (oppslag) hengt opp på veggen klokka 13.00. • Gjennomgang/samtale ut dagen (inklusive kort brief om oppgave 6!)
Uke 44/45: • Delemne/oppgave 06. Formidlingsprosjekt «Zoologisk museum» Håper alle kan ta seg en tur til Zoologisk museum og se seg rundt, • Ta gjerne bilder...
Uke 46: Tirsdag 11. november, økt 2: • kl. 13.00: Kommunikasjon og formidling. Intro/oppgave. •Samtale rundt oppgaven «Zoologisk museum». •Mindmap. Ordne tanker, generere idéer, selge en tankegang. •Arbeid med oppgaven. Research, analyse, idéarbeid, skisser... Onsdag 12. november, økt 1: • Arbeid med oppgaven. Research, analyse, idéarbeid, skisser... Onsdag 12. november, økt 2: • Arbeid med oppgaven... Valg av idé/opplegg.
Uke 47: Tirsdag 18. november, økt 2: • Arbeid med oppgaven og designe presentasjonen til kunden (Husk: Du skal selge din idé/ditt opplegg, så vi tror på det... Onsdag 19. november, økt 1: • Step-presentasjon. Din analyse, din plan... • Innlevering fil senest 08.30 (!!) • Klokka 09.00 (!!) Individuelle presentasjoner for kunden. På storskjerm! Obligatorisk! •Samtaler rundt, tilbakemeldinger, konstruktiv kritikk. •Kundesimulasjon. •Individuelt: Veien bestemmes, krav skjerpes og må tas til etterretning. Onsdag 19. november, økt 2: • Arbeid med oppgaven. Fortsettelse i tråd med brief fra kundemøtet. Endringer, utføring, finpussing..
Uke 48: Tirsdag 25. november, økt 2: • Arbeid med oppgaven. Onsdag 26. november, økt 1: • Arbeid med oppgaven og designe siste presentasjonen til kunden. (Husk: Du skal selge jobben du har gjort! Onsdag 26. november, økt 2: • The final presentation! Din analyse, dine valg, din løsning.. – Pedagogisk presentasjon, ta med det du mener trenges for å få kunden til å forstå og akseptere tankegangen din som relevant og spennende. Hva har du tenkt og hvorfor kom du fram til løsningen din. Unngå massive, lange tekster, stykk opp i overkommelige sekvenser. • Innlevering fil senest 12.30 (!!) • Klokka 13.00 (!!) Individuelle presentasjoner for kunden. På storskjerm! Obligatorisk! •Kundesimulasjon •Samtaler rundt, tilbakemeldinger, konstruktiv kritikk. •Twist .
|